У KM две серии C и P
Класик и Премиум, 91Й запускают в варианте С
на взятом с сайта КМ
stainless steel metal model, high-performance motor, high-performance digital decoder DCC with HDKM-16 sound module in full hi-fi quality (16bit / 44kHz), full range speaker, clocked Dynamic Smoke with cylinder vapor and approx. 30 minutes runtime per charge, cab lighting , Feuerbüchsenbeleuchtung with imitation of the ember bed, manually opening Feuerbüchsentüre, in the direction of travel changing top light, warm light LEDs, red Zugschlubeleuchtung switchable, robust Kardanantrieb mit ballgelagertem transmission, drive and axles ball bearing and sprung, current collection via axle bearings, wheel tires made of stainless steel, wheel stars with elliptically profiled spokes , Spring buffers, movable water box lids, movable cab doors, functional guards and opening smoke chamber door, detailed cab,static reversal, screw couplings exchangeable for functional couplings, prototypical painting and labeling, recommended minimum radius 1020 mm, LP approx. 27.4 cm, weight approx. 3 kg.
В отличие от Примиум моделей КМ, есть пара технических упрощений, нет сервопривода на реверес( этого нет и у BR 66 MBW к сожалению) и сервы на открытии топки, это на мой взгляд фича спорная) Про пластик в описании не упоминается, что уже хорошо. так да, за эти деньги паровоза достаточно) фирма например может понизить маржинальность каждой единицы, но добрать оборотом, предполагая хороший интерес со стороны покупателей и новичков. Объявляя кучу запусков моделей, оттянуть народ от конкурентов)
У КМ 1 сейчас не мало открытых позиций под заказ, когда они увидят свет, тот еще вопрос) и не пострадало бы качество, к которому итак эпизодически есть вопросы.
Последний раз редактировалось GTim; 13.12.2019 в 09:18.
|